Monday , May 29 2017
Home / သတင္း / ၀တၳဳ / ကဗ်ာ / ခ်စ္တဲ႕ သူေတြအေၾကာင္းေျပာရေအာင္(၂၄)

ခ်စ္တဲ႕ သူေတြအေၾကာင္းေျပာရေအာင္(၂၄)

အဲဒီေခတ္တုန္းကေတာ႕စာေပစီစစ္ေရးနဲ႕ ဆက္ဆံရတာ စိတ္ပ်က္ၿပီးေတာ႕ မဂၢဇင္းမထုတ္ေတာ႕ဘဲနဲ႕ အျခားအလုပ္ေျပာင္းကုန္တဲ႕ စာနယ္ဇင္းသမားေတြလည္းအမ်ားၾကီးပဲ။ သူတုိ႕အေနနဲ႕ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းက အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလုပ္ဖို႕ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ႕ဘူးဆိုၿပီးေတာ႕ အျခားအလုပ္ေတြ ေျပာင္းကုန္ၾကတာပါ။

စာေပစီစစ္ေရးက ကၽြန္မကို အယ္ဒီတာလုပ္ပိုင္ခြင္႔ေပ်ာက္ဆံုးၿပီး မဂၢဇင္း စီစဥ္သူအျဖစ္သာ ျဖစ္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ႕ၿပီးတဲ႕ ေနာက္ပိုင္းကာလကေတာ႕ ကၽြန္မရဲ႕ နာက်င္ေၾကကြဲရေသာ ေန႔ရက္မ်ားလို႔သာ ေခါင္းစဥ္ေပးခ်င္ေတာ႕တယ္။

ကၽြန္မက အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ရာထူးကိုလက္ခံထားေနရဆဲျဖစ္ေပမဲ႕ စာမူေတြကို တကယ္ဆံုးျဖတ္တာကေတာ႕ ကၽြန္မ မဟုတ္ေတာ႕ဘူးေလ။ ဒါက ကၽြန္မကို အနာက်င္ေစဆံုးနဲ႕ အရက္စက္ဆံုးပါပဲ။ ဒါေပမဲ႕ အဲဒီအေျခအေနၾကားကေန စာနယ္ဇင္းသမားတစ္ေယာက္ရဲ႕ တာ၀န္ေက်ပြန္ေအာင္အားထုတ္ဖို႔ ဆရာလူထုစိန္၀င္းက တိုက္တြန္းရငင္း အားေပးခဲ႕ပါတယ္။

ေရႊပုစြန္မဂၢဇင္းမွာ အက္ေဆးလို႕ေခၚတဲ႕ ရသစာတမ္းေလးေတြ ပါေအာင္ထည္႔ရင္း ေခတ္ရဲ႕ အေျခအေနကိုတင္ျပခဲ႔တာ စာေပစီစစ္ေရးက သတိထားမိၿပီး ျဖဳတ္ျပန္ေရာ။ အဲဒီမွာ ဆရာလူထုစိန္၀င္းက ကၽြန္မကို ၀တၳဳလည္းမဟုတ္၊ ေဆာင္းပါးလည္း မဟုတ္တဲ႕ ၾကားပံုစံ စာေပအေရးအသားနည္းတစ္ခုနဲ႕ ေရးဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။ အဲဒီနည္းလမ္းနဲ႕ ဒီကေန႕ေခတ္ကို ေဖာ္က်ဴးႏိုင္လိမ္႔မယ္လို႕ ဆရာကေတာ႕ ယံုၾကည္ျပန္သတဲ႕။

ကၽြန္မက စီးပြားေရးေဆာင္းပါးေတြ ေရးစဥ္ကတည္းက လူေတြကို လုပ္ငန္းေတြထက္ပိုစိတ္၀င္စားတဲ႕အတြက္ သူတို႕ရဲ႕အေၾကာင္းနဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကို ဆက္စပ္ ေရးေလ႔ရွိခဲ႕တယ္။ အဲဒါေၾကာင္႔ ဆရာက ဒီေရးသားပံုစံဟာ ေခတ္ကိုျမင္ေအာင္ေရးလို႕ရသလို၊ကၽြန္မရဲ႕ ေရးဟန္နဲ႕ လိုက္ဖက္တယ္လို႕ ဆရာက တိုက္တြန္းအားေပးခဲ႕တယ္။ အဲဒီစာစုေတြရဲ႕ ေခါင္းစဥ္ကိုေတာ႕ ကၽြန္မ ေမာင္ေလး ေအးခ်မ္းဟိန္က ေပးခဲ႕တယ္။ သူတို႕၀မ္းစာ ရွာၾကသည္…တဲ႕။

ဒီေခါင္းစဥ္ေအာက္က စာေတြကို ဖတ္ရင္ေတာ႕ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ရုန္းကန္ေနၾကတဲ႕ သူေတြအေၾကာင္းကို ရိုးရိုးေလးပဲ ေရးတာပါပဲ။ အဲဒီစာေတြထဲမွာ ဒီေန႕ေခတ္မွာလူေတြ ဘယ္လို ၀မ္းစာရွာေနရသလဲ ဆိုတာကို အေျခခံလူတန္းစားေတြရဲ႕ ဘ၀နဲ႕ အေျခအေနေတြကို အဓိကထားၿပီး ေရးသားခဲ႕တယ္။

အဲဒီစာစုေလးေတြက ဆရာနဲ႕ကၽြန္မ ထင္မွတ္ထားတာ ထက္ ပိုေအာင္ျမင္ခဲ႕ တယ္။ ေစာင္႔ဖတ္သူေတြ ရွိလာသလို၊ ၀န္ၾကီး႒ာနက ေကာ္မတီ၀င္ေတြက လည္း အန္အယ္ဒီအေၾကာင္း၊ ေဒၚစုအေၾကာင္း ေရးထားတာ တစ္လံုးမွ မပါဘူးဆိုၿပီး ခြင္႔ျပဳေပးခဲ႕ပါတယ္။(အဲဒါေလးေတြက လြတ္ခဲ႕တဲ႕အျပင္ သူတို႔၀မ္းစာရွာၾကသည္ ဆိုတဲ႕ေခါင္းစဥ္နဲ႕ ရသစာေတြကို လ၀န္းသစ္စာေပလုပ္ငန္းစုကေန ၂၀၀၁-၂၀၀၁ ၀န္းက်င္မွာ ထုတ္ေ၀ခဲ႕ပါေသးတယ္)

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႕ကၽြန္မအေနနဲ႕ၾကံဳေတြ႕ရတဲ႕အခက္အခဲက ေငြေၾကးက႑ျဖစ္ လာပါတယ္။ ႏို္င္ငံေရးအရ ဖိႏွိပ္ခံရတာကေတာ႕ ကၽြန္မရဲ႕ဘ၀ေပးအေျခအေနအရလို႕ ယူဆခဲ႕ေပမဲ႕ ေငြေၾကးေၾကာင္႕ စိတ္ပင္ပန္းခဲ႕ရတာေတြ ၾကပ္တည္းခဲ႕ရတာေတြကေတာ႕ ကၽြန္မရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ည႔ံဖ်င္းမႈေၾကာင္႔လို႕ပဲ ဆိုခ်င္ပါေတာ႕တယ္။

ပံုမွန္စာရင္းကိုင္ေတြအေနနဲ႕ ၀င္ေငြ၊ ထြက္ေငြေတြကို ေန႔စဥ္ စာရင္းမွတ္ထားၿပီး ကုန္က်စရိတ္ေဘာက္ခ်ာေလးေတြ စုထားရံုနဲ႕ အဆင္ေျပစြာ လုပ္ႏိုင္တဲ႕ ကိစၥပါပဲ။ ဒါေပမဲ႕မဂၢဇင္းမွာေတာ႕ အခ်ိဳ႔ေသာ ကုန္က်စရိတ္ေတြက အျခားလူေတြနားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ရႈပ္ေထြးတတ္တာကို ေတြ႕လာရတယ္။

ဥပမာ စာမူခဆိုပါေတာ႕ မဂၢဇင္းေတြမွာပံုမွန္ေရးေနတဲ႕နာမည္လည္းရွိတဲ႕စာေရးဆရာေတြဆိုရင္ စာမူေပးတာနဲ႕တစ္ခါတည္း စာမူခကို ခ်ီးျမွင္႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ႕ အဲဒီစာမူကို စာေပစီစစ္ေရးက ျဖဳတ္ခိုင္းရင္လည္း ျဖဳတ္ေပးလုိက္ရေရာ။ အဲဒါေၾကာင္႕ တကယ္တမ္းမဂၢဇင္းထြက္တဲ႕အခါမွာ အဲဒီစာမူက မဂၢဇင္းမွာ မပါေတာ႕ပါဘူး။ မဂၢဇင္းထဲမွာ မပါတဲ႕ စာမူအတြက္ စာမူခဟာ စာရငး္သေဘာအရ ေဘာင္မ၀င္ျပန္ဘူး။ ဒါ႔အတြက္ ေငြစာရင္းအေနနဲ႕လည္းရွင္းဖို႕ခက္တဲ႕အတြက္ အဲဒီလို အျဖဳတ္ခံရတဲ႕၀တၳဳ၊ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါး စတဲ႕ စာမူခေတြကေတာ႕ ကၽြန္မ စိုက္ေပးလိုက္ရတာပဲ မ်ားပါတယ္။

ၿပီးေတာ႕ အဲဒီေခတ္တုန္းက မဂၢဇင္းေစ်းကြက္မွာ လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ဟာ လဆန္း၅ ရက္မတိုင္မီျဖန္႔ခ်ိႏိုင္မွ ေရာင္းအားေကာင္းပါတယ္။လဆန္းပိုင္းမထြက္ႏိုင္ရင္ေတာင္မွ ေနာက္အက်ဆံုး လဆန္း ၇ ရက္၊ သို႕မဟုတ္ ၈ ရက္ေန႕ေနာက္ဆံုးထားၿပီး ေစ်းကြက္ထဲကို ျဖန္႔ခ်ိေပးႏုိင္ဖို႕ လိုတယ္။ အဲဒီရက္ထက္ေနာက္က်တဲ႕ မဂၢဇင္းကို အေရာင္းဆိုင္ေတြကလည္း မတင္ခ်င္သလို၊ အဲဒီတုန္းက မဂၢဇင္းေစ်းကြက္က စာအုပ္အငွားဆိုင္ေလးေတြကို အားထားရတာျဖစ္တဲ႕အတြက္ လဆန္းမွ မထြက္ရင္ စာအုပ္ဆိုင္ေတြကလည္း ၀ယ္ၿပီး မတင္ၾကေတာ႕ပါဘူး။

အဲဒါေၾကာင္႔ မဂၢဇင္းထုတ္တဲ႕သူေတြက သူတို႕မဂၢဇင္းေလးေတြကို လဆန္းပိုင္းမွာ ထြက္ႏုိင္ဖို႕ အျပိဳင္အဆိုင္ၾကိဳးစားၾကရပါတယ္။စာေပစီစစ္ေရးကိုလည္းၾကိဳတင္ရတယ္၊ၿပီးေတာ႕လည္း ျဖဳတ္ခိုင္းတာျဖဳတ္ရဲ႕လားဆိုတာကို စစ္ေဆးဖို႕အတြက္ ေနာက္ထပ္တစ္ၾကိမ္နဲ႕ စုစုေပါင္း ႏွစ္ၾကိမ္တင္ရေတာ႕ စာေပစီစစ္ေရးမွာတင္ ၂ ပတ္ေလာက္ အခ်ိန္ေပးၾကရပါတယ္။

အဲလုိအေျခအေနေၾကာင္႕ မဂၢဇင္းေတြက စာေပစီစစ္ေရးမက်ခင္ကတည္းက ၾကိဳရိုက္တာေတြ လုပ္ၾကရပါတယ္။အဲလို ၾကိဳရိုက္ထားေပမဲ႕ စာေပစီစစ္ေရးက ျဖဳတ္ခိုင္းတာေတြ ရွိလာေတာ႕လည္း ရိုက္ထားတဲ႕စာမူေဖာင္ေတြကို စြန္႔ၿပီး ေနာက္ထပ္အသစ္ျပန္ရိုက္ၾကရတာပါပဲ။

အဲဒီတုန္းက စာေပစီစစ္ေရးကေန ျဖဳတ္ဆိုတဲ႕ စာပိုဒ္ေလးတစ္ပုဒ္ျဖစ္ျဖစ္ တစ္ေၾကာင္း
ျဖစ္ျဖစ္ေစ်းကြက္ထဲကို ျဖန္႔ခ်ိတဲ႕မဂၢဇင္းထဲပါသြားရင္မဂၢဇင္းပိတ္သိမ္းတဲ႕အထိအေရးယူႏိုင္ပါတယ္။အဲဒါေၾကာင္႔ စီစစ္ေရးက ျဖဳတ္ခိုင္းၿပီဆိုရင္ စာအုပ္ေတြအားလံုး ရိုက္ထားၿပီးရင္ေတာင္မွ အစအဆံုး ျပန္ၿပီးရုိက္ရတဲ႔ အတြက္ကုန္က်စရိတ္ေတြပိုပါတယ္။

စီးပြားေရးအရ ေအာင္ျမင္ေနတဲ႕မဂၢဇင္းေတြကေတာ႕ တတ္ႏိုင္ေပမဲ႕ ကၽြန္မတို႕လို စီးပြားေရးအရလည္း မေအာင္ျမင္ေသးတဲ႕ မဂၢဇင္းေတြကေတာ႕ အေတာ္႕ကို ထိခိုက္ခဲ႕ပါတယ္။
ေအာင္ျမင္တဲ႕မဂၢဇင္းၾကီးေတြကေတာ႕ စာေပစီစစ္ေရးနဲ႕ အဆင္ေျပေအာင္ ေပါင္းၾကသင္းၾကတဲ႕အတြက္ သိပ္မထိခိုက္ေပမဲ႕ မေပါင္းႏုိင္မသင္းႏိုင္တဲ႕ မဂၢဇင္းေလးေတြကေတာ႕ စာေပစီစစ္ေရးဒဏ္ကို ပိုခံၾကရတယ္။ အထူးသျဖင္႔ ကၽြန္မတုိ႕လို ဟိုမေရာက္ဒီမေရာက္ေတြက ပိုဆိုးတာေပါ႕ရွင္။

ကၽြန္မအေနနဲ႕ကေတာ႕ စာမူေတြျဖဳတ္လိုက္ရတဲ႕အခါမွာ ျပန္ရိုက္ရတဲ႕ စရိတ္ေတြတက္ေနရင္းနဲ႕ကို ခ်ာလည္ခ်ာလည္နဲ႕ပဲ မဂၢဇင္းကို ဆက္ထုတ္ေနခဲ႕တယ္။
အဲဒီတုန္းကလည္း ကၽြန္မက တစ္ဖက္က ေရႊပုစြန္မဂၢဇင္းထုတ္ေနခဲ႕သလို၊ တစ္ဖက္ကလည္း ျမန္မာ႔ဓန၊ ေၾကညာနဲ႕ ေစ်း၀ယ္လမ္းညႊန္မဂၢဇင္း၊ ဖက္ရွင္မဂၢဇင္းေတြမွာ စာေတြ ဆက္ေရးေနခဲ႕တယ္။ အဲဒီက ၀င္ေငြေတြက မဂၢဇင္းအတြက္ လိုအပ္တာေတြပဲ သံုးခဲ႕ရပါတာမ်ားတယ္။

အဲဒီလိုနဲ႕ မဂၢဇင္းအတြက္ စိုက္လိုက္၊ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြဆီက ေခ်းလိုက္ ျပန္ေပးလိုက္ ျပန္ဆပ္လိုက္နဲ႕ လံုးခ်ာပတ္ခ်ာလည္ေအာင္ လုပ္ရင္းနဲ႕ပဲ မဂၢဇင္းကို ဆက္ထုတ္ႏိုင္ခဲ႕ပါတယ္။

အဲဒီေခတ္တုန္းကေတာ႕စာေပစီစစ္ေရးနဲ႕ ဆက္ဆံရတာ စိတ္ပ်က္ၿပီးေတာ႕ မဂၢဇင္းမထုတ္ေတာ႕ဘဲနဲ႕ အျခားအလုပ္ေျပာင္းကုန္တဲ႕ စာနယ္ဇင္းသမားေတြလည္းအမ်ားၾကီးပဲ။ သူတုိ႕အေနနဲ႕ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းက အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလုပ္ဖို႕ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ႕ဘူးဆိုၿပီးေတာ႕ အျခားအလုပ္ေတြ ေျပာင္းကုန္ၾကတာပါ။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခ်စ္သူကလည္း ရန္ကုန္မွာ ရွိေနတဲ႕အခ်ိန္ဆိုရင္ ကၽြန္မရဲ႕ အခက္အခဲေတြနဲ႕ အဆင္မေျပမႈေတြကို သူက ေငြေၾကးပိုင္းမွာလည္း ကူညီေျဖရွင္းေပးခဲ႕တာေတြ ရွိသလို၊ ကၽြန္မကို နားလည္စြာနဲ႕ အားေပးခဲ႕တာေတြလည္း ရွိတယ္။

သူရန္ကုန္မွာ ရွိေနတဲ႕ ရက္ေတြမွာ ကၽြန္မတုိ႔ ေန႔တုိင္းလိုလို ေတြ႕ျဖစ္ခဲ႕ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ႕ စည္းကမ္းတစ္ခုေတာ႕ ႏွစ္ဦးသေဘာတူခ်မွတ္ထားၾကတယ္။ ကို္ယ္႔အလုပ္ကို စိတ္ပါလက္ပါ လုပ္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ ရံုးခ်ိန္ေတြမွာ မလာရ၊ မေတြ႕ရ ဆိုၿပီးေတာ႕ပါ။ ရံုးဆင္းခ်ိန္မွာေတာ႕ ကၽြန္မကို ရံုးဆင္းလာၾကိဳၿပီး အိမ္အျပန္လမ္းမွာ စကားေျပာျဖစ္ၾကတာေပါ႕။

ဒီေနရာမွာ တစ္ခုေတာ႕ ၀န္ခံခ်င္ပါတယ္။ သူနဲ႕အတူရွိေနရခ်ိန္ေတြက ကၽြန္မအတြက္ ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းေနတဲ႕အတြက္ က်န္တဲ႕အခ်ိန္ေတြဟာ ပိုၿပီးေတာ႕ မြန္းၾကပ္ျငီးေငြ႕ဖြယ္ေကာင္းခ်ိန္ေတြပဲ ျဖစ္လာေတာ႕တယ္။အလုပ္လုပ္ေနတုန္းမွာ သူ႕အေၾကာင္းမေတြးမိေပမဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္ ဖိစီးမႈရွိလာတဲ႕အခ်ိန္ေတြနဲ႕ ၀မ္းနည္းအားငယ္သြားခ်ိန္ေတြမွာေတာ႕ သူ႕ကို သတိရမိေတာ႔တာပါပဲ။

ကၽြန္မကို ျမင္လိုက္တာနဲ႕ သူ႔မ်က္လံုးေတြမွာ အေရာင္ေဖ်ာ႕ေဖ်ာ႕ေလး ျဖတ္ေျပးသြားတာ။ ကၽြန္မကို ေတြ႕ရတဲ႕အတြက္ ၀မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္ေၾကာင္း ဘယ္တုန္းကမွ ပါးစပ္ကေန ထုတ္မေျပာခဲ႕ဘူးေပမဲ႕ သူ႕ကိုျမင္ရံုနဲ႕ သိသာေစတတ္တယ္။
သူစင္ကာပူကေန ျပန္လာခဲ႕ၿပီးေနာက္ပို္င္းမွာ သူက ရင္႔က်က္သြားခဲ႕ၿပီး စီးပြားေရးကို ပိုၿပီး အာရုံစိုက္လာခဲ႕တယ္။ ကၽြန္မေနာက္ကိုတေကာက္ေကာက္လိုက္ေနတဲ႕ ခ်ာတိတ္ကေလးရဲ႕ ရွက္ကိုးရွက္ကန္း ဟန္အမူရာေတြလည္း သူ႕ဆီကေန မေတြ႕ရေတာ႕ဘဲနဲ႕ အရြယ္ေရာက္ၿပီျဖစ္တဲ႕ အမ်ိဳးသမားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဟန္ပန္မ်ိဳးေျပာင္းလဲလာခဲ႕တယ္။

သူ႕စိတ္ကူးထဲမွာ ကၽြန္မနဲ႕အတူတူ လပ္ထပ္ၿပီးရင္ ေနထိုင္ဖို႕ တိုက္ခန္းေလးတစ္ခန္း၀ယ္မယ္ဆိုတဲ႕ စိတ္ကူးေလးရွိတယ္။ အဲဒီစိတ္ကူးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖို႕ သူက ေငြစုပါတယ္။ၿပီးေတာ႕ ကၽြန္မအတြက္လို႕ရည္ရြယ္ၿပီး ေရႊလက္ေကာက္ေလးေတြလည္း ၀ယ္စုခဲ႕တယ္။

ကၽြန္မကေတာ႕ ေရႊပုစြန္မဂၢဇင္းအတြက္ လိုအပ္လာရင္ ဘာကိုမွ သိပ္မျမင္တတ္ဘဲ၊ သူ႕ဆီကေန ေခ်းသံုးခဲ႕တယ္။ ကၽြန္မ စိတ္ထဲ သူ႕ကိုပိုက္ဆံျပန္ေပးမယ္လို႕ စဥ္းစားခဲ႕ေပမဲ႕ ေခ်းသံုးရင္းနဲ႕ပဲ တိုက္ခန္းအတြက္လို႕ ရည္ရြယ္ထားတဲ႕ သူ႕ပိုက္ဆံေတြ ေလ်ာ႔ေလ်ာ႔သြားခဲ႕တယ္။
ဒါေပမဲ႕ သူက ကၽြန္မကို အျပစ္မတင္ခဲ႕ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး သူစုေပးထားတဲ႕ လက္ေကာက္ေလးေတြကိုေတာင္မွ အေပါင္ဆိုင္သြားေပါင္ၿပီး မဂၢဇင္းထဲျဖည္႔ခဲ႕ေတာ႕ သူက စိတ္မဆိုးေပမဲ႕ သက္ျပင္းရွိဳက္ခဲ႕တယ္။ အဲဒါကို ပိုက္ဆံရရင္ ျပန္ေရြးေပးပါမယ္လို႕ ကၽြန္မ ကတိေပးခဲ႕တာပါ။တကယ္တမ္း အဲဒီလက္ေကာက္ေလးကို ျပန္ေရြးခဲ႕တဲ႕ သူက ကၽြန္မ မဟုတ္ဘဲ သူပဲျဖစ္ခဲ႕ျပန္တယ္။

ကၽြန္မ စိတ္ထဲ မဂၢဇင္းပံုမွန္ထြက္ရွိေရးကပဲ အေရးၾကီးဆံုးျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို သူ သိသြားၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ဟန္ရွိခဲ႕ေပမဲ႕ ကၽြန္မအေပၚမွာေတာ႕စိတ္ပ်က္သြားဟန္ေတာ႕ မေတြ႕ခဲ႕ရပါဘူး။ သူ႔မွာလည္း လုပ္ငန္းနဲ႕ ပတ္သက္ေတြ ဖိအားေတြ အဆင္မေျပမႈေတြ ရွိေပမဲ႕ သူက ဘယ္တုန္းကမွ မညည္းညဴတတ္ဘူး။ ကၽြန္မ စိတ္ညစ္ေစမဲ႕ စိတ္ထိခိုက္ေစမဲ႕ စကားကိုလည္း တစ္ခြန္းမွ မဆိုခဲ႕ဘူး။ ၿပီးေတာ႕ ဘယ္သူ႕ကိုမွလည္း အျပစ္မတင္တတ္ဘူး။
ေခါင္းမာတဲ႕ ကၽြန္မကိုလည္း အျမဲညည္းခံတတ္တယ္။ သူက ကၽြန္မေျပာသမွ်ကို စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႕ နားေထာင္ေပးၿပီး အရိပ္တၾကည္႔ၾကည္႔နဲ႕ ဂရုစိုက္ျဖည္႔ဆည္းေပးတာကပဲ ကၽြန္မအတြက္ သာယာေပ်ာ္ရႊင္မႈ ျဖစ္ရပါေတာ႕တယ္။

အဲဒီလိုနဲ႕ သူနဲ႕ ကၽြန္မ ပို ပိုၿပီး နီးကပ္လာသလို၊ တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္လည္း ပိုၿပီး နားလည္လာခဲ႕ၾကတယ္။ ကၽြန္မတို႕ လက္ထပ္သင္႔ၿပီလို႕ သူမၾကာခဏေျပာေလ႔ရွိတယ္။
`ေမာင္ကေတာ႕လက္ထပ္ၿပီးရင္ တစ္ေယာက္တစ္ေနရာစီကို ခြဲေနဖို႕မစဥ္းစားဘူး၊ ႏွစ္ေယာက္အတူတူေနၿပီးေတာ႕ ရင္ဆိုင္မယ္ေနာ္`တဲ႕ သူက အဲလို ေျပာရင္းနဲ႕ပဲ ကၽြန္မကိုေလးေလးနက္နက္ၾကည္႔ၿပီး ေမးတတ္ျပန္တယ္။ `ႏိုင္ငံျခားမွာသြားအလုပ္လုပ္မယ္ဆိုရင္ ေမလိုက္ခဲ႕မလား`တဲ႕။

ကၽြန္မကလည္း အျမဲတမ္း ေျဖတယ္။ NO…ပါလို႕။ ဘာျဖစ္လို႕လဲ ဆိုေတာ႕ ကၽြန္မက ဘာေၾကာင္းေၾကာင္႔မွ ကိုယ္႔တိုင္းျပည္ကို ခြဲမသြားဘူးလို႕ ဆံုးျဖတ္ထားတဲ႕သူ။ တကယ္လို႔ မင္းသြားမယ္ဆိုရင္ေတာ႕ ကၽြန္မကို ထားသြားပါလို႕ပဲ ေျဖတတ္တယ္။ တကယ္ပဲ ကၽြန္မက ဘယ္ေလာက္ ဒုကၡေရာက္ေနပါေစ ျမန္မာျပည္တိုင္းျပည္ကေန ထြက္သြားဖို႕စိတ္ကူးမရွိခဲ႕ဘူး။

ၿပီးေတာ႕ လက္ထပ္ဖို႕အတြက္လည္း စိတ္ကူးမရွိတဲ႕၊ ဘယ္တုန္းကမွ အဆင္သင္႔မျဖစ္ႏိုင္တဲ႕ မိန္းမတစ္ေယာက္ပါ။ ဒါေပမဲ႕ သူနဲ႕ကၽြန္မဘာျဖစ္လို႕ လက္ထပ္ျဖစ္ခဲ႕သလဲ ဆိုတာကိုေတာ႕ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ နဖူးစာေၾကာင္႔ပဲလို႕ ခပ္လြယ္လြယ္ေျဖမယ္ဆိုရင္ မျပည္႔စံုႏိုင္ပါဘူး။

အမ်ိဳးသမီးေတြ လက္ထပ္ရျခင္းရ႕ဲ အေၾကာင္းအရင္း ၅ မ်ိဳး ရွိတယ္လို႕ ကၽြန္မ မွတ္သားခဲ႕ရဖူးပါတယ္။ပထမတစ္မ်ိဳးကေတာ႕ မိခင္စိတ္(Sense of maternity)လို႕ ေခၚတဲ႕ ၾကင္နာယုယရင္းေစာင္႔ေရွာက္လိုတဲ႕စိတ္၊ မိခင္စိတ္မ်ိဳးနဲ႕ လက္ထပ္ၾကပါတယ္။
ဒုတိယတစ္မ်ိဳးကေတာ႕ လံုျခံဳစိတ္ခ်လိုစိတ္(Sense of security)ပါ။ ဒါကို လံုျခံဳစိတ္ခ်လိုတဲ႕အတြက္ လက္ထပ္ျခင္းလို႕ ေျပာၾကပါတယ္။

တတိယကေတာ႕ (Sense of love)လို႕ေခၚပါတယ္။ အခ်စ္စိတ္လို႕ ေခၚရာမွာ လိင္ဆက္ဆံမႈေပၚမွာ အေျခခံတဲ႕ အခ်စ္စိတ္မ်ိဳးကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါဘူး။ သူ႕ကို အနားမွာ ရွိေစခ်င္တာ၊ သူနဲ႕အတူတူ ဘ၀ကို ရွင္သန္ခ်င္တဲ႕စိ္္တ္နဲ႕လက္ထပ္ၾကတယ္လို႕ နားလည္ရပါတယ္။

ေနာက္ ဖန္တီးလိုျခင္း(Sense of creation)ေၾကာင္႔ လက္ထပ္ၾကတယ္လို႕ သိရပါတယ္။ ကိုယ္႔ဘ၀ကို ဖန္တီးလိုတဲ႕အတြက္ ဘ၀ရဲ႕ အေဖာ္ကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး လက္ထပ္ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးအခ်က္ကေတာ႕ (Sexual licence)ဆိုတဲ႕ လိင္ေၾကာင္႔လက္ထပ္လိုျခင္းပါပဲ။ ကာမပိုင္ရွိလိုတဲ႕အတြက္ လက္ထပ္ျခင္းလို႕လည္း ေျပာၾကပါတယ္။

သူနဲ႕ကၽြန္မ လက္ထပ္ျဖစ္ၾကတာကေတာ႕ အဲဒီအခ်က္ေတြထဲက အခ်ိဳ႕အခ်က္ေတြေၾကာင္႔လို႕ ေျပာႏိုင္ေပမဲ႕ ကၽြန္မကေတာ႕ ေဗဒင္ဆရာဦးလွျမင္႔ေၾကာင္႔လို႕ ေျပာရင္ ပိုမွန္မယ္ထင္ပါတယ္။

ကၽြန္မကလည္း ေဗဒင္ေတြ လကၡဏေတြကို လက္ခံတဲ႕ သူ၊ ယံုၾကည္တတ္သူ တစ္ဦးပါ။
သူကေတာ႕ အဲလိုေျပာရင္ လက္မခံခ်င္ဘူး။ `ဘယ္ႏွဲ႕ေဗဒင္ဆရာေၾကာင္႔ျဖစ္ရမွာလဲ ခ်စ္လို႕ လက္ထပ္တာ၊ အတူတူေနခ်င္လို႕ လက္ထပ္တာ၊ ေနာက္ေတာင္က်ေသးတယ္`လို႕ ျပန္ေျပာေလ႔ရွိတယ္။

ကၽြန္မကလည္း အဲလိုမဟုတ္ဘူး၊ ကၽြန္မက အသက္သံုးဆယ္ေလာက္ထိ လက္မထပ္ဘဲ ေနခ်င္တာလို႕ ေျပာခဲ႕တဲ႕အတြက္ အဲဒီတုန္းက လက္ထပ္တာကို ေစာတယ္လို႕ သံုးသပ္မိပါတယ္။

`မဟုတ္ဘူး ေဗဒင္ဆရာက ကိုယ္တို႕ႏွစ္ေယာက္လက္ထပ္လိုက္ရင္ ႏွစ္ေယာက္စလံုးအတြက္ေကာင္းတယ္။ အထူးသျဖင္႔ ကၽြန္မအတြက္ အရမ္းေကာင္းတယ္၊ၿပီးေတာ႕ ၁၉၉၉ ႏွစ္ မွာ လက္ထပ္တာက ကၽြန္မအတြက္ အေကာင္းဆံုးႏွစ္ပဲ `လို႕ ေျပာတဲ႕အတြက္ လက္ထပ္ျဖစ္သြားတာပါလို႕ မုသားမပါဘဲ ေျပာေလ႕ရွိတယ္။

အဲဒီတုန္းကလည္းကၽြန္မက ေဗဒင္သြားၾကည္႔ရင္း၊ သူ႕ကပါ လိုက္လာခဲ႕တယ္။ ေဗဒင္သြားၾကည္႔တာကလည္း ကၽြန္မတို႕ေနတဲ႕ ဆရာမ်ားရိပ္သာထဲက ၈၈ အေရးအခင္းမွာ ႏုိင္ငံေရးထဲပါလို႕ ဆိုၿပီး သူအလုပ္ျဖဳတ္ျခင္းခံလိုက္ရတဲ႕ အင္ဂ်င္နီယာ ဘဘ တစ္ဦးဆီမွာပါ။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ေဗဒင္ကို ၀ါသနာပါစြာ လိုက္စားရင္းနဲ႕ ေဗဒင္ဆရာျဖစ္လာတာပါ။

ကၽြန္မကိုေတာ႕ ဘဘဦးလွျမင္႔က ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ဇာတာစစ္ေဆးေပးတာေတြ အျမဲလုပ္ေပးပါတယ္။ ခုလည္း ကၽြန္မကို ၁၉၉၉ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီမွာ အသက္ ၂၅ ႏွစ္ျပည္႔မွာျဖစ္တဲ႕ အတြက္ စစ္ေပးရင္း သူ႕ကိုလည္းေဗဒင္ၾကည္႔ျဖစ္သြားတယ္။

သူက ဗုဒၶဟူးသားလည္းျဖစ္တဲ႕အျပင္ သူ႕ရဲ႕ေမြးဇာတာနဲ႕ျဂိဳလ္ေတြကို ေတြက္ခ်က္မႈအရ ကၽြန္မအတြက္ေတာ႕သူက အေကာင္းဆံုး သတိုးသားပဲလို႕ ေဟာပါတယ္။ တစ္သက္လံုး ပါရမီျဖည္႔ေပးမယ႔္ သူလို႕ ေဟာေတာ႕ ကၽြန္မ သေဘာက်သြားတယ္။

ဒါေပမဲ႕ သူ႕အတြက္ကေတာ႕ ကၽြန္မက သူ႕အတြက္အေကာင္းဆံုးမဟုတ္ဘူးတဲ႕။ သူက အျမဲတမ္းသည္းခံေနထိုင္ရလိမ္႔မယ္။ စိတ္ပင္ပူရလိမ္႔မယ္။ မင္းအတြက္ကေတာ႕ သိပ္မေကာင္းဘူး ၊အဲေတာ႕ စဥ္းစားဦးလို႕ ဦးလွျမင္႔က သူ႕ကိုၾကည္႔ၿပီး ခပ္တည္တည္နဲ႕ ေျပာပါတယ္။

သူကေတာ႕ ကၽြန္မကို တစ္ခ်က္ၾကည္႔ၿပီး ျပံဳးလိုက္ရင္းနဲ႕ပဲ `ရတယ္ ဘဘ ကၽြန္ေတာ္ မစဥ္းစားေတာ႕ဘူး` လို႕ ခပ္ေလာေလာ ျပန္ေျဖတယ္။

သူ႕ရဲ႕ အေျဖနဲ႕ဟန္ေၾကာင္႔ ဆရာဦးလွျမင္႔နဲ႕အတူ ကၽြန္မနဲ႕သူပါ ႏွစ္ေယာက္လံုး ရယ္ေမာမိၾကတယ္။ ဘဘဦးလွျမင္႔က ကၽြန္မတို႕ႏွစ္ေယာက္လက္ထပ္ရင္ေတာ႕ အသက္ၾကီးတဲ႕အထိ ေပါင္းဖက္ႏို္္င္လိမ္႔မယ္၊ၿပီးေတာ႕ကၽြန္မတို႕ ႏွစ္ေယာက္စလံုးမွာ အိမ္ေထာင္ဘက္အျဖစ္ သန္႔သန္႔စင္စင္နဲ႕ အိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္မႈ မရွိဘဲနဲ႕ ေသဆံုးသည္အထိ ေပါင္းရမယ္လို႕ ေဟာပါတယ္။

ၿပီးေတာ႕ ဒီႏွစ္က ကၽြန္မအတြက္ လက္ထပ္မယ္ဆိုရင္အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ပဲ၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ အသက္က ၂၅ ႏွစ္ျဖစ္တဲ႕အတြက္ ၂၆ ႏွစ္ထဲ မ၀င္ခင္လက္ထပ္ဖို႕ သင္႔ေလ်ာ္တယ္လို႕ ဘဘဦးလွျမင္႔က ေဟာခဲ႕ပါတယ္။

အဲဒီလိုနဲ႕ ေဗဒင္ဆရာဘဘဦးလွျမင္႔ဆီကေန အျပန္မွာ ဒီႏွစ္အတြင္းမွာ လက္ထပ္ၾကမလားလို႕ စဥ္းစားျဖစ္ခဲ႕ၾကတယ္။ အဲဒီေန႕မွာပဲ သူ႕မိဘေရာ ကၽြန္မ မိဘကိုပါ ဖြင္႔ေျပာၿပီး လက္ထပ္မယ္လို႕ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ခိုင္ခို္င္မာမာ ဆံုးျဖတ္ခဲ႔ၾကပါတယ္။
ေရွ႕ဆက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

Check Also

ခ်စ္တဲ႕သူေတြအေၾကာင္း ေျပာရေအာင္(၂၅)

ကၽြန္မဟာ တကယ္ပဲ ေမာင္႔ေမတၱာနဲ႕ မထိုက္တန္ဘူးထင္ပါရဲ႕…။ မၾကာခဏ ေမာင္႕ကို ဒုကၡေပးေနတဲ႕သူ မဟုတ္လား။ ကၽြန္မဟာ ေမာင္႔ကို ေအးခ်မ္းေစမဲ႕ သူမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ ခုလည္း မတည္ျငိမ္ႏိုင္တဲ႕ စိတ္နဲ႕ …